15 de febr. 2009

Esquí de muntanya

La Tossa Plana de Lles

A les 7 del matí sortia de casa en direcció a Puigcerdà. L’objectiu del dia era la Tossa Plana de Lles prop de l’estació d’esquí nòrdic de Lles, a la Cerdanya. Com que després de les nevades del cap de setmana passat, el risc d’allau era una mica elevat, el gran mestre Toni i la seva petita deixeble Anna varen convenir de fer una coseta més senzilleta. De fet, a mi, ja m’anava bé perquè no estic gaire en forma, però de tota forma ja em varen fer suar!!!.

A dos quarts d’onze del matí, després d’encastar el cotxe sobre la neu per falta d’aparcament, començarem a foquejar per les pistes d’esquí nòrdic de l’estació de Llès, després varem seguir pel mig del bosc seguint una traça de raquetes molt marcada. A la fi trobem les primeres pales de neu que la gent puja per la directa sense marcar diagonals, decidim fer-ne alguna per fer-la menys dura. La Tossa és d’aquells cims que sembla que ja hi ets, però sempre queda una mica més. Al cim, grans vistes gràcies al gran dia que feia, s’arriba a veure l’Aneto.

La baixada va ser poc agraïda en la seva primera part, ja que la neu es trobava molt encrostada i era difícil controlar els girs (com a mínim per a mí). En la baixada em dedicava a buscar clapes més gelades i la neu trepitjada per les raquetes per poder anar girant aquí i allà. Però la tècnica a vegades falla i llavors acabava amb neu fins a dins dels calçotets. El que fa la pràctica, en Toni i l’Anna cap problema i jo fent el que podia.

La segona part de la baixada, per mig del bosc va ser molt més divertida i així ens varem poder refer de les males sensacions de la primera part. Al final, entrepà en un bar prop de la carretera i cap a la propera.

1 comentari:

Ricard ha dit...

Hola David i Laura!

Avui he vist que em teniu linkat al vostre blog i que seguiu el meu, és molt d'agrair ; )

He estat llegint el vostre blog i veig que gaudim amb les mateixes coses... com crida la muntanya eh!

Una abraçada i cuideu-vos!